Breekijzer Ton Broekhuisen: Eerste Hulp Bij Consumentenklachten

Eerste Hulp Bij Consumentenklachten

Eerste Hulp Bij Consumentenklachten

Als consument moet je maar hopen dat het product dat je koopt, of de dienst die je afneemt, voldoet aan de gestelde verwachtingen. Anders ben je gedoemd een klacht in te dienen. Gedoemd: veel bedrijven hebben hoge afweerlinies. Of zetten voor de gelegenheid hun dovemansoren op. Gelukkig biedt Breekijzer Ton Broekhuisen Eerste Hulp Bij Consumentenklachten.

Breekijzer

Een klacht indienen, is niet zelden een frustrerende bezigheid.  Als je dat zonder zoemende camera’s moet doen. Het succesvolle Breekijzer van Pieter Storms kwam natuurlijk niet uit de lucht vallen. Copycats van deze formule (denk aan Radar en Kassa) evenmin. Kennelijk is media-aandacht onontbeerlijk om een luisterend oor voor klachten af te dwingen. En ja, dat is jammer.

Misstanden

Als columnist (onder meer Metro) stelde Ton Broekhuisen jarenlang misstanden aan de kaak. Met vaak verrassende resultaten. Uiteindelijk leidde dat tot klachtvandeweek.nl

Herkansing

Deze site is enerzijds bedoeld om ontevreden consumenten een podium bieden. Een podium dat een luisterend oor af gaat dwingen bij dienstverleners. En verkopers van producten die niet voldoen aan de verwachtingen. Anderzijds biedt dit initiatief bedrijven een herkansing om hun dienstverlening op orde te brengen. Bedrijven die deze herkansing goed benutten, krijgen daarvoor een pluim. Maar vooral krijgen deze bedrijven het vertrouwen van de betreffende klant terug. Bij dit alles: een (in eerste instantie ontevreden) klant is een potentiële ambassadeur van het bedrijf of merk.

Klacht melden

Consumenten die geen gehoor vinden voor hun klacht, kunnen hun klacht hier melden of mailen naar ton@tonbroek.nl Minimale voorwaarden zijn wel dat je klacht terecht moet zijn. En dat je zelf al geprobeerd moet hebben om de klacht aan een bevredigende oplossing te helpen.

Van Klacht Naar Pluim?

Klachten die alsnog bevredigend worden opgelost promoveren tot pluim.  Kijk ter inspiratie maar eens naar de resultaten van mijn succesvolle wekelijkse Metro-consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? (juni 2013 – juli 2016). Inmiddels is ruimschoots gebleken dat de formule (transparantie / hoor en wederhoor) ook zonder Metro ijzersterk is. Onveranderd geldt: wordt je klacht geselecteerd, dan krijg je bericht.

Geef een reactie